Youtube.

First of all, I'm not american. Second, if you read the lyrics and have at least some idea of what sarcasm is you'd understand that he did NOT see "the american dream" as a good thing. I love his music and him as the person he was. Don't insult him by being stupid, and PLEASE be a little more creative in your language use. My comment was more of a joke than anything else, which you would've understood if you knew anything about Zappa.

Tjafs med en jäkla idiot som omedvetet förolämpar en av tidernas största musikikoner pga missuppfattning av texten, och sedan flippar när han missuppfattar ett skämtsamt tillrättavisande som en förolämpning, förmodligen både mot honom och mot Zappa. Rather amusing, indeed!

Jag lärde mig göra såna där skrikande konstgjorda flageoletter som man gör på gitarrer med flytande svaj, fast på en vanlig strata. Har h aft skitkul med det en stund nu. Det blir användbart i bandet kan jag tänka mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men Zappa är typ... usch.

2009-01-21 @ 14:24:45
Postat av: Markus

Ja, man måste kanske vara lite musikalisk för att kunna uppskatta hans musik.

2009-01-21 @ 19:07:46
Postat av: Angela

HAHA lol @ det du skrev :D



men även lol @ Zappa-kommenteraren :D



hej! :D

2009-01-21 @ 19:51:41
URL: http://dikttorka.blogg.se/
Postat av: Anna

Så man är omusikalisk om man inte gillar samma saker dom du? Det låter ju inte... korkat.

2009-01-22 @ 18:35:42
URL: http://rosakamel.blogg.se/
Postat av: Markus

Samma saker som jag? Nej. Däremot är Zappas musik ganska komplicerad till och från, vilket gör att den kan vara svårare att smälta för någon som inte är en någorlunda duktig musiker.

2009-01-23 @ 03:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0